Home / Uncategorized / ראיון עם הבלוגר אסף כהן מהבלוג ״טעימאוד״

ראיון עם הבלוגר אסף כהן מהבלוג ״טעימאוד״

את אסף כהן הכרתי בכנס מקצועי משותף. אתם יודעים כנס של מתכנתים, בוני אתרים, מעצבים וכו.. מה כבר יכול להיות  מסעיר בחיים של ילדי כאפות? אסף ואני התחברנו, פיטפטנו והמשכנו להתקשר בפייסבוק. לא דימינתי לעצמי אז שאסף חי ״חיים כפולים…״ שמתי לב שאסף משתף כל פעם בקיר שלו פוסטים מתוך בלוג אוכל גדול ומרשים בשם טעימאוד. יום אחד סקרנותי גברה עלי ושאלתי אותו במסאנ׳גר: אסף מה הקטע עם השיתופים מבלוג אוכל?! תשובתו הפתיעה אותי זה הבלוג שלי!

נגנבתי. אחרי שיח ושיג קצר למדתי על החיים הכפולים של אסף: שכיר ואיש מקצוע ביום, ובלוגר מתכונים ובישול בלילה…

בין לבין הוא משלב את האהבה הגדולה האמיתי שלו: המשפחה שלו וגם על זה הוא יזם בלוג חדש

עם אסף ערכתי וובינר משותף, והנה חלק הראיון שערכתי איתו שם

אסף ספר על הרקע שלך קצת

כמה פרטים מזהים אני ירושלמי בן 30, נשוי ואב לשנים ובמקצועי אני  איש תוכן. אני עובד בחברה לקידום אתרים ובכל מה שקשור לפרסום באינטרנט.בנוסף לעבודה הרגילה שלי אני כותב בלוג.
הייתי מהראשונים בארץ שכתבתי בלוג, ומהראשונים שעשה אודיו-בלוג.(בלוג שמעביר את התכנים בעיקר בקבצי אדיו) בתור בלוגר כתבתי על החיים שלי, החל מגיל 15. הקוראים לי הגיבו לדברים שכתבתי וכיוונו אותי לכיוון מסויים וכך מצאתי את עצמי מתפתח בתחום הכתיבה שלי לכיוון אישי משתף. בשנים האחרונות התמקדתי בדברים שאני טוב בהם. בתור מי שבא מעולם הבלוגי אני לא אוהב לשמור ידע לעצמי , אני אוהב לשתף ואוהב לקבל פידבקים. בישול זה משהו שאני טוב בו ושלמדתי בצורה מקצועית לפני כמה שנים – אז החלטתי לפתוח בלוג. זה התחיל כבלוג מאוד קטן, עם עיצוב מינימאלי והשקעה מינימאלית. ומאז זה גדל וגדל. פעם הייתי מעלה פוסט בחודש – היום אני מעלה כמעט פוסט ביום. ההתעניינות הלכה וגברה, והיום זה מגיע למאה אלף איש בחודש!! (קריאת התפעלות מצידי!..)

בבלוג יש מתכונים ומאמרים מקצועיים נטו. העיצוב והצילום בבלוג היום הרבה יותר טובים משהיו פעם, והסדר בו עולים המתכונים מותאמים לטעמו של הקהל. למעשה זה כלי תקשורת לכל דבר. יש לי צוות כותבים, אנשים רוצים כבר לפרסם אצלי ואני לא צריך לרדוף אחרי אף אחד. כל זה נעשה תוך ארבע שנים, מ-2011, בהשקעה ובהתמדה.

איך אנשים מגיעים לבלוג? מהו המודל העיסקי של הבלוג והאם הוא מניב הכנסות?taaim-site

רוב הגולשים מגיעים לבלוג דרך חיפוש בגוגל. מה שמשאיר אותם באתר, ומחזיר אותם לאתר הוא בעיקר תוכן טוב. אני מרוויח ממנו לא מעט כסף. חלק מזה מפרסומות. אנשים לפעמים מרימים גבה וחושבים שלהשיג פירסומות לבלוג זה מסובך אבל האמת היא שזה ממש פשוט. אני עובד עם מערכת פשוטה מאוד בעברית מליאה בשם WordPress, ועם תבנית שקניתי והתאמתי, וזה מגיע כבר אם איזורים לשים את הפרסומות, ע"י שתילת קוד במקום.

בנוסף לכך פיתחתי אפיקי הכנסה נוספים. האפיק הרווחי השני המוביל זה תוכן ממומן. לעסקים מקצועיים יש אינטרס לפרסם בבלוג שלי מאמרים או מתכונים בחסות. אז הם משלמים לי עבור פירסום התכנים שלהם. כמובן שאני בודק שרמת התוכן ואיכותי לא תהיה אך ורק פירסומית, אלא תיתן ערך מוסף לגולש שלי. ככה אני הגולש והמפרסם יוצאים מרוצים!
.

לאן אתה מתכנן להגדיל את הבלוג שלך?

כיוון ההתפתחות המשמעותי שלי הוא הוספת שירותי תוכן וערך גבוהים יותר

אני מתכנן למשל לפתח ניוזלייטר ולשלב פרסומות בדיוור לאנשים שמעוניינים לקבל מתכונים. אני גם מתכנן למקד את התוכן שלי. אחת הדרכים הפשוטות היא להתאים מתכונים לפי לוח השנה והחגים. לקראת חנוכה,למשל לשלוח אוסף מתכוני לביבות, לקראת פורים אוסף מתכונים שמתאימים למשלוחי מנות וכד.. באופן כזה הקהל יזהה את התכנים בבלוג שלי כרלוונטי, חי ותוסס.

כיוון נוסף הוא להמשיך לשדרג את הבלוג לכיוון של  מגזין אוכל עם יותר כתבות ויותר ביקורות מקצועיות.

ואי אפשר שלו לומר שאין לי גם מחשבות על אקזיט. למכור את האתר למי שיציע לקנות אותו במחיר מתאים.

אסף, במקרה שלך האם אפשר להגיד שאם האוכל בא התיאבון?..האם יש לך פרוייקטים אינטרנטיים נוספים?

אני בא מעולם התוכן. הידע שצברתי כשפתחתי את "טעימאוד" הוביל אותי למקומות נוספים. ראיתי שאני יכול להקים אתרים מאוד בקלות ולתפעל את האינטרנט לטובתי לכל דבר2Bdaddy שאני רוצה לפרסם. וכך נולד הרעיון שלי לפתח  פורטל הורות בשם 2B Dadd. יחד עם עוד מספר שותפים, שכולנו אנשי תוכן עם עבר של בלוגים מאוד מוצלחים, הקמנו את האתר הזה, בו אנו מרכזים את כל הידע והתוכן שלנו בנושא הורות ומשפחה.

זהו בעצם מגזין הורות שמאגד בלוגרים. הרבה בלוגרים נוספים התאספו סביבנו וחולקים אתנו את אג'נדת ההורות שלהם. אף אחד מאתנו אינו עיתנואי, אנחנו אנשים שיש להם מה להגיד ומה לספר, וזאת הבמה שלנו. הבלוג בן שנה ויש לו בסביבות עשרים אלף גולשים. יש לנו מודל העיסקי לאתר, הכולל גם חנות למכירת מוצרים מוכווני הורות ומשפחה, ואנחנו כבר עושים כסף מהאתר. ויש לי כל הזמן כיוונים נוספים שאני בודק ואני תמיד מנסה ומריץ קדימה כל דבר שאני חושב עליו, כי זה כל כך פשוט לפתוח אתר ולרכז ידע במקום אחד.

איזה טיפים יש לך למורה שירצה לפתוח בלוג?

מורה טוב, יודע לייצר תוכן, לסקרן, להחזיק את הקהל ולהעביר ידע בצורה טובה, וזה נותן לו ייתרון מצויין לפתיחת בלוג. הטיפ הכי חשוב זה לפעול עם סבלנות והתמדה. את ההצלחה אתה לא רואים בימים הראשונים, גם לא בחודשים הראשונים ואולי אף לא בשנה הראשונה!

אני ראיתי הצלחה הגדולה רק בשנה השניה. המשימה העיקרית של הבלוגר היא ליצר תוכן  ולייצר תוכן, תוכן ועוד תוכן. התוכן זה הדבר הכי חשוב. משום כך הטיפ הכי חשוב לכל בלוגר מתחיל הוא להתמקד במה שמעניין אותו ומה שמעניין את הקהל שלו. כותב שיש לו מה לתרום לקהל הגולשים, יראה את התמורה חזרה. אני נותן מתכונים, וזה מניב לי הכנסה.

אסף אבל אתה איש טכני! אתה יודע להקים אתרים , אולי זה לא לא חכמה עבורך, אבל למי שאין ידע טכני אולי זה מאמץ גדול מדי?

את הידע הטכני צברתי עם הזמן. לא התחלתי ככה.

פתחתי את טעימאוד ממש מאפס, בלי ידע, עם העיצוב הכי בסיסי. לא ידעתי כלום אבל לא חששתי ללמוד. אז פשוט ישבתי ולמדתי. המערכת של wordpress אומנם פשוטה ובלוגר יכול להסתפק ביכולות הבסיסיות של wordpress, אבל השמיים הם הגבול, וגם אתרי תוכן גדולים, כמו ה-BBC, מבוססים על המערכת הזו. החלק הטכני – יחסית קל ופשוט וניתן למצוא ברשת הדרכות שמסייעות למתחילים ואף למתקדמים, חלק התוכן – הוא החלק המשמעותי.

אחרי שלמדתי את הנושא, החלטתי אפילו לכתוב מדריך פשוט למתחילים איך להקים אתר בוורדפרס. הכיף שלי לעזור, אמרתי כבר?..

מי שחושש מהצד הטכני, יכול לרכוש בלוג מוכן עבורו ולקבל הדרכה בעלות חד פעמית של 1200-1500 ש"ח. לא כסף גדול כשחושבים על זה. תחשבו במשך שנה על מה אתם מבזבזים 100 ש״ח בלי לשים לב ותבינו שמבקום לבזבז את הכסף אתם יכולים להשקיע אותו בנכס שמניב תשואה

לא משתלם?

תודה אסף!

======================================================================

את הדרכים בהם תוכל לנצל את הידע והכישורים שלך ולהפוך אותם למקור הכנסה מניב אני מלמד בקורס ״המורה הבלוגר״

הפרטים כאן

About מנו בן הרוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *