Home / Uncategorized / מבלוג קטן לעסק של מאות מיליונים

מבלוג קטן לעסק של מאות מיליונים

כל מי ששומע על הרעיון של פיתוח בלוג רווחי, שואל כמעט מיד: ״אפשר לעשות מזה כסף?״…

מי חי מזה בעצם?

אז החלטתי לעשות סדר ולהביא כמה דוגמאות של סיפור הצלחה גדולים!.

בלוגרים שהיו פעם אנונימיים ולא ידועים, שפיתחו בלוגים שהפכו למעצמות מדיה מרשימות ואף נמכרו במחירים אסטורונומיים.

הדוגמאות להלן באות מארץ האפשריות הבלתי מוגבלות, והסכומים הם במאות מיליונים, ובדולרים. אבל בכפר הגלובלי שלנו, זה כאן מעבר לכביש..

אריאנה הפינגטון – הפינגטון פוסט

זהו אחד הסיפורים המדהמים בתחום הבלוגוספירה. בלוגרית מתחילה שתוך כמה שנים מוכרת את הבלוג שלה ב 315 מיליון דולר. הלוואי עלינו.

איראנה היא סופרת אמריקאית ילידת יוון, אריאנה הפינגטון בתחילת הקריירה שלה כתבה לעיתונים שונים בארה״ב. בשנת 2005 היא פתחה, עם שותף, בלוג והייתה לעורכת שלו. לבלוג שלהם הם קראו "ההפינגטון פוסט", שזה סוג של משחק מילים על ה״וושינגטון פוסט״ המפורסם. הבלוג שהתחיל כבלוג דעות וסקירת חדשות, גדל והתרחב לממדים גדולים. הבלוג הפך למעשה למעין קניון של בלוגים, עם כותבים רבים שכותבים על נושאים מגוונים: חדשות, ספורט, אומנות, תרבות ועוד

במקביל לעיסוקה בבלוג היא המשיכה באותם השנים בעבודה הספרותית ופרסמה ספרים נוספים. העומס הרב בעבודתה הוביל אותה לתשישות ולפציעה, שגרם לה לשינוי תפיסה שבעקבותיו היא מנהלת קמפיין תקשורתי רחב לאיזון נכון בין ערכי העבודה והמשפחה, תוך הקפדה על שעות שינה מספיקות.

אריאנה דורגה כאחת מהנשים המשפיעות ביותר בתקשורת האמריקאית. ובשנת 2011 קנתה חברת AOL את האתר של אריאנה ב315 מיליון דולר ומונתה לנשיאת קבוצת "הפינגטון פוסט מדיה" ולעורכת הראשית שלה. הצלחת האתר הולידה גרסות בינלאומיות שלו במגוון ארצות ובהם קנדה, אנגליה, צרפת וספרד.

ארבעה בלוגרים ספורטיביים.

חבורה של ארבעה חברים חובבי ספורט, רצו להמשיך ולשמור על קשר לאחר שסיימו ללמוד יחד בתיכון בקליפורניה, ובשנת 2007 הם דוח בלוצרפתחו יחד בלוג על ספורט. אנשים אמרו להם שהם מבזבזים את זמנם, וכי אין להם סיכוי להתחרות עם ערוצי הספורט המסחריים. אבל הם המשיכו בכל זאת לבנות את האתר שלהם, "Bleacher Report". האתר מהווה במה לקולם של מעריצי הספורט, ומקור מידע מקוון מוביל לתוכן בענייני ספורט.

ניתן למצוא באתר כתבות וסרטונים על מאות קבוצות ספורט ובמגוון תחומים ספורטיביים בכל רחבי העולם. האתר מגיש את התכנים תוך שימוש באמצעים גרפיים מתקדמים ובתוכנות מולטימדיה. בשנת 2008 הושקה החברה באופן ציבורי ותוך מספר חודשים הצליחה לגייס ממשקיעים 3.5 מיליון דולר. ב2010 גוייסו ממשקיעים 10.5 מיליוני דולרים נוספים. בשנת 2012 קנתה מהם "טורנר שידורים" את האתר במחיר שיא של  כ200 מיליון דולר.

 

סקוט דה-לונג

סקוט דה-לוג גדל באוהיו בעיירה קטנה לאב בעל מכבסה ומכון לשטיפת מכוניות. בסוף שנות התשעים, בעודו בתיכון, הוא החל לבנות סקוט דה-לונגאתרי אינטרנט, וכעבור מספר שנים הבין את הפוטנציאל הכלכלי שיש בתחום זה. בשלב הראשון פתח אתר שעסק במחשבות רוחניות-דתיות ובשירים. זמן קצר אחר כך, הוא הוסיף והעלה לשם סרטונים מתוכניות טלויזיה פופולריות. כתוצאה מכך דף הפייסבוק שלו גדל וגדל עד שנוספו לו מיליונים רבים של עוקבים. ואז הוא מכר את האתר שלו.

בהיותו במסע באירופה, חיפש דרך לברוח מהשיעמום ולייצר השלמת הכנסה קטנה, והגה את הקמת האתר ViralNova. הגולשים מגיעים לאתר על ידי הפניה מערוצי המדיה החברתית שלו, תוך שימוש בכותרות מסקרנות ובכפתורים ייעודיים למעבר לאתר.

האתר מהווה כיום חברת סטארט-אפ בתחום המדיה, והיינו ערוץ תקשורת המכיל תכנים מעוררי עניין מכל רחבי האינטרנט. סקוט הוא המנהל הבלעדי של האתר. תוך שמונה חודשים מההשקה הוערכה החברה במיליונים רבים. לאתר יש מאות מילוני צפיות ורווחה החודשיים מפרסומות באתר עומדים על 480 אלף דולר!

הוא מבקש כעת למכור את האתר, מתוך רצון להתחיל ולהצליח ליצור משהו חדש שאנשים יאהבו.

About מנו בן הרוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *