Home / Uncategorized / איך מורה של כיתה אלף הרוויחה יותר ממיליון דולר מעבודתה?

איך מורה של כיתה אלף הרוויחה יותר ממיליון דולר מעבודתה?

גם אני לא האמנתי שקראתי את זה, אבל כן מורה צעירה בבית ספר יסודי, שלימדה בגן ובכיתה אלף הפכה מיליונרית רק מעבודתה כמורה.

לא! היא לא ירשה הון ולא זכתה בלוטו, אבל המורה דיאנה ג'אמפ נעשתה מיליונרית.

כמו עמיתיה האחרים להוראה, גם דיאנה גא'מפ מורה אמריקאית ממייקון, גו'רגיה, לא השתכרה משכורת גבוהה במיוחד מעבודתה. גם בארה"ב של אמריקה כמו בארץ, למרות שמורים אחראים לאחד מתפקידי המפתח החשובים ביותר לחברה, בכל זאת לא ניתן להם תגמול כלכלי נדיב. וכמו מורים רבים אחרים, גם דיאנה ובעלה אד ג'אמפ היו צריכים להתמודד עם קשיים כלכליים במשך שנים רבות ולדאוג לתשלום החובות השוטפים.

אז איך בכל זאת היא הרוויחה מליון דולר?

diana-jump

במשך למעלה מחמש עשרה שנים דיאנה לימדה באהבה במסירות ובכישרון רב בגן ילדים ובכיתות א. במהלך השנים היא פתחה טכניקות יצירתיות ומהנות ללמד, אותן היא נהגה לשתף עם חברותיה. תכניות הלימוד אותן פיתחה מתייחדות בשילוב עשייה חווייתית פעילה של התלמידים ובהנעת התלמידים להשתלב בעשיה. תכניות הלימודים שלה נשארו ידועות רק בקרב מעגל עמיתיה הקרובים, עד שיום אחד, במהלך ישיבת מורים, התלהבה חברתה מהיצירתיות של דיאנה ויעצה לה להעלות את הרעיונות שלה לאתר אינטרנט בשם (TpT) "Teachers-Pay-Teachers". אתר זה נוסד על ידי פול אדלמן, שהיה בעברו מורה לאנגלית בניו יורק, עם משכורת ממוצעת ורצון עז לפתח יזמות עסקית עצמאית. ככל המורים היוצאים לחפש אצל עמיתיהם תכניות לימודים איכותיות, גם פול הכיר בערך הרב שיש לתכנים חינוכיים אלו, והבין שמורים יהיו מוכנים לשלם עבורם. לשם כך הקים אתר המהווה מרחב מסחר ווירטואלי. האתר מאפשר למורים לשתף ולסחור בתכניות לימודים שפותחו על ידם. כיום ישנם כ-15,000 מורים המציעים באתר תכנים חינוכיים המיועדים לגילאי גן עד קולג'. וקהל הקונים באתר מונה כ-1.8 מיליון מורים. רוב התכנים באתר נמכרים במחירים של 5-10$, מהם, בדרך כלל, מופרשים לבעלי האתר 15%.

ואז זה קרה!

בספטמבר 2008 נרשמה דיאנה לאתר TpT והעלתה עשרות רבות של קבצי תכניות לימודים למכירה במחיר ממוצע של כ-8$ להורדת קובץ. כל תכנית לימודים כוללת שלל רעיונות ומקורות לפעילות חינוכית למשך שבועיים. בשנה הראשונה היא הרוויחה 300$ והייתה מאוד מרוצה. השמועה על הרעיונות של דיאנה, עברה במהירות בין המורים ותכניה הפכו לרבי מכר. היא נעשתה בעלת שיא המכירות באתר, ומכרה מעל 160,000 עותקים מהיחידות שלה. ורווחיה ממכירות אלו הגיעו לרמה של 100,000$ בחודש והסתכמו ביותר ממיליון דולר.

איך בעצם מרגישה מורה מילונרית?

גם לאחר שהפכה למיליונרית היא ממשיכה לגור באותו הבית, לנסוע באותו הרכב, לעבוד בעבודתה הקודמת ולפתח תכניות חינוכיות יצירתיות ומהנות. כששואלים אותה למה היא ממשיכה ללמד היא עונה שהיא מאוהבת בהוראה ובזה היא מוצאת את האושר שלה. "אם צייר מצייר על בד, האם הוא יפסיק לצייר לאחר מכירת יצירותיו? לא. כי כנראה זו אהבתו. כך זה גם לגבי, ההוראה היא האהבה שלי". היא מוסיפה שהיעד שלה הוא לסייע למורים אחרים ובייחוד למורים בתחילת דרכם, ש"קפצו למים" ונאבקים "לשחות" ולא "לטבוע".

ויש לה טיפים לעימיתיה המורים!

למורים המעוניינים למכור תכניות לימוד דיאנה מייעצת להיות קודם כל מורים ורק אחר כך מוכרים. היא מזהירה אותם שלא להעלות תכנים לאתר כל עוד אין תוכן איכותי מוכן שהוכח כמוצלח על ידי המורה בכיתה. היא מוסיפה וממליצה למורים לשמר תודעת שירות ומחויבות כלפי קהל הקונים גם לאחר תום תהליך הרכישה, ולהקדיש את הזמן הנדרש בכדי לענות על שאלותיהם, גם אין לשאלות אלו יחס ישיר לתכנים שהם קנו.

יש לה אתר ודף פייסבוק בשם "הכיתה של גברת ג'אמפ", בהם היא משתפת מידע עם מורים בכל רחבי העולם. באתר ניתן למצוא רעיונות, תמונות, דפים להדפסה, מבט משעשע ליום בחייה של מורה בגן ילדים, הפניה לדף שלה באתר TpT ואת משפט המפתח שלה: "על הילדים לעזוב בסוף כל יום עם חיוך על הפנים שלהם וסיפור בלבבם".

כתבה ב-CNN על המורה שרוויחה מליון דולר מעבודתה

About מנו בן הרוש

One comment

  1. הלוואי ובארץ זה היה קורה במהירות כזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *