Home / Uncategorized / 6 מיתוסים של מורים לגבי האפשרות להרוויח כסף באינטרנט

6 מיתוסים של מורים לגבי האפשרות להרוויח כסף באינטרנט

למרות שהייתי עד להצלחתם של עשרות בעלי עסקים באמצעות האינטרנט, אני נתקל שוב ושוב במשפטים המשקפים טעויות נפוצות בגישה לעולם העסקים באינטרנט.
הנה ששת העיקריים, שבהם אני נתקל שוב ושוב וההסבר שלי איך להימנע מהטעיות הללו.

"כסף באינטרנט? אהה, עוד פעם להרוויח באמצעות מסחר במט"ח און ליין?

לפני מספר שנים היה צונאמי של הצעות ופירסומים שפיתו אנשים תמימים להשקיע כסף במסחר במט"ח און ליין ולהרוויח כסף. בפועל התברר שהפירסומים הללו הוליכו שולל אנשים רבים וכך יצא שם רע לתעשיית העסקים באינטרנט, שלא כהוגן.
השיטות המוצעות כאן אינן אחיזת עיניים אלא מבוססות על יצירת ערך אמיתי וכלכלי בתנאי שוק שמתקיימים בו היצע וביקוש ריאליים. האינטרנט מהווה תשתית נוחה ליצור, לתקשר, לשווק ולסחור בשירותים הללו. כל ההצעות המובאות במדריך זה נדרשות על ידי השוק ומשלמים עליהן טבין ותקילין. אין צורך להמר ואין צורך בכסף פנוי על מנת לממש אותן. יש צורך במוטיבציה ומוכנות ללמוד וליישם.

ללמוד איך לעשות כסף באינטרנט, מה הבעיה?! כל הידע נמצא בחינם באינטרנט ולכן כל אחד יכול!

– אמת. המון ידע נמצא באינטרנט, אבל בואו נאמר את האמת- גם המון שטויות. כל כך הרבה מידע, שקשה לדעת מה אמין ומוסמך ומה גיבוב של שטויות. בעצמי ביליתי שעות וימים במחקר של מאות אתרים, שיטות ואסטרטגיות, הוצאתי כספים על לימודים, קורסים, סמינרים וסדנאות, ועוד יותר מכך- הרבה ניסוי וטעיה, עד שלמדתי אלו שיטות עובדות ואלו לא, ומתוכן סיננתי את השיטות הטובות והראויות.
אם יש לך את הסבלנות שלי, ואם יש לך זמן ומשאבים לא מבוטלים, גם אתה תוכל לחקור בעצמך ולגבש מסקנות משלך. אך אם אתה רוצה להגיע לשורה התחתונה, אני ממליץ לך לחפש את המקורות המהימנים והטובים שילמדו אותך את הטכניקות הטובות שעובדות באמת, והן אינן חינמיות! יש להן ערך כלכלי כפי שלכל עבודה יש ערך כלכלי.

אולי אפשר להרוויח כסף באינטרנט, אבל למי יש זמן להשקיע בזה?

הקצאת זמן היא תוצאה של סדרי עדיפיות. אם יש לך עניין להתבסס כלכלית והאלטרנטיבות שיש לך אינן קורצות לך, הרי תוכל למצוא את הקצאת הזמן המתאימה. פיתוח עסק אינטרנטי מחייב השקעת זמן, אך לא מדובר בהשקעת זמן בלתי אפשרית מבחינת סדר יומו של מורה. אם נוסיף למשוואה את ימי החופש הרבים המקובלים במערכת החינוך, נקבל סך הכל פוטנציאל זמן סביר שניתן לנצל אותו לפיתוח עסק אינטרנטי. תיפעול עסק אינטרנטי בהיקף של כ-14-13 שעות שבועיות, בד"כ ללא הגבלה לזמן מסוים ביום, יכול להניב את התוצאות המבוקשות.

אני בסך הכל מורה, לא איש עסקים. אין לי שום כישורים לכך!

טוב, אולי זו בשורה לא טובה עבורך, אבל הריני להודיעך שאתה כבר איש עסקים! הן בעבודתך כמורה ועל אחת כמה וכמה אם אתה בעל משפחה. בעבודתך כמורה, אתה עוסק בהקצאת משאבי זמן, בשיטות ואסטרטגיות לחיבוב השיעורים שלך על התלמיד ("הלקוח") וכו'. כלומר, אתה כבר מכיר בדיוק את שיקולי הדעת שמנחים בעלי עסקים וכל שנותר לך הוא לתרגם את הניסיון והידע המצטבר הזה לשפה המקובלת בשטח העיסקי

אני שונא לשווק! זה נראה לי דבר בזוי ללכת ולהתחנן לאנשים שיקנו ממך

שיווק הוא פעילות תיווך בין הביקוש של הקהל לבין שירותים שמסופקים על ידי יצרנים ונותני שירותים. למעשה, כפי שאמרתי בסעיף הקודם, אתה כמורה כבר עוסק בשיווק. מדי בוקר, כשאתה מתייצב בכיתה, אתה מתחיל במלאכת השיווק של השיעור וחומרי הלמידה שלך. אתה לומד לדבר עם "הלקוח" בשפתו ואתה לומד כיצד להניע את הלקוח שלך לפעולה. פעולת השיווק העיסקי איננה שונה ואין הכוונה לפעולה מנג'זת . שיטות שיווק טובות אינן אלה המנדנדות ללקוח אלא אלה שמכבדות את הלקוח ומאפשרות לו קבלת החלטה מושכלת מתוך הכרת היתרונות של המוצר בו הוא מתעניין ושאתה מסוגל לספק לו.

אין לי כסף להשקיע בקניית קורסים בתחום זה

גם כאן, כמות הכסף היא תולדה של בחירה וסדרי עדיפיות בקבלת החלטות. אם אתה לא סבור שתוכל להפיק מהשקעה בקורסים או בתוכניות ליווי לפחות פי עשר מסכום ההשקעה, הרי וודאי שהחלטתך תהיה לא ללמוד. האמת היא שהשקעה בפיתוח הידע והכישורים בתחום הזה היא הכי רווחית וכלכלית לאורך זמן, אבל זה טיפ של ווינרים בלבד. אם אתה לא שם, לא נורא! תוכל להמשיך להיות מורה ולהמשיך להסתדר עם המשכורת לאורך זמן. גם זה משהו.

About מנו בן הרוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *